tisdag 24 april 2012

Vaccination

Igår var jag på BVC. Både mamma och pappa var med. Pappa brukar inte följa med då han jobbar så jag tänkte att det måste vara något roligt som ska hända idag. Men vad fel jag hade!! Jag satt i mammas knä och hade jätteroligt åt två tanter som pratade med mig när de plötsligt stack in två vassa saker i låren. Ni kan tro att jag blev ledsen! Tur att både mamma och pappa var med så att jag fick massa kramar och pussar ifrån dem. När jag kom ut i väntrummet var min kompis Vincent där, lyckligt ovetande om vad som skulle hända. Jag hörde hur ledsen han blev när de stack honom så jag frågade om han ville följa med mig hem och leka och det ville han. Pappa hade glömt att ta med vantar så jag fick ha raggsockar på händerna när vi promenerade hem. Väl hemma var både jag och Vincent trötta så vi somnade. Jag i sängen och han i mitt gym. Det visade sig sen att jag hade något som de vuxna kallar feber. Det är lite bättre idag men jag vill gärna att mamma ska bära omkring på mig.

Inga kommentarer: